سئو فروشگاه اینترنتی برای جذب مشتری بیشتر
9 ترفند سئو سایت فروشگاهی + معرفی خدمات سئو سایت فروشگاهی
با رعایت این اهداف، میتوانید به جذب ترافیک بیشتر، افزایش فروش، به موفقیت بلندمدت در بازار دست یابید. این روش ساده باعث معرفی محصولات شما به کاربران در سطح گسترده تری می شود و ترافیک سایت را بالا می برد. از بولت پوینت ها برای تقسیم اطلاعات به بخش های قابل اسکن و هضم آسان استفاده کنید. این فرمت به کاربران این امکان را می دهد که به سرعت نکات کلیدی و مزایای محصول را درک کنند. اطمینان حاصل کنید که توصیف های محصول شما اصیل و متمایز از توصیف های تولیدکننده هستند. این نه تنها به جلوگیری از مشکلات محتوای تکراری کمک می کند، بلکه به شما این امکان را می دهد که پیشنهادات خود را به طور جذاب تری ارائه دهید و نقاط فروش منحصربه فرد آنها را برجسته کنید.
بدیهی است که با اضافهشدن محصولات، ساختار هم خیلی زود پیچیده میشود؛ پس اگر بتوانید همان ابتدای کار، تکلیف آن را مشخص کنید، جلوتر به دردسر نخواهید افتاد. اولی را بهتر است بهسمت پستهای بلاگ خود هدایت کنید تا با ارائهٔ راهنماییهای لازم، اعتماد او را جلب کنید و کمکم او را بهسمت خرید هدایت کنید؛ ولی دومی را باید مستقیماً به صفحهٔ محصول ببرید. در طرف دیگر ماجرا، کاربر دیگری عبارت «خرید کرم صورت نیوا» را جستوجو میکند که میتوان گفت تصمیم خود را گرفته است. در کل، اگر بخواهیم هرآنچه را که راجع به قالب گفتیم، در یک جمله خلاصه کنیم، باید بگوییم از قالبی استفاده کنید که بهخوبی بهینهسازی شده و سریع و سبک باشد. اگر در ابتدای کار هستید و فکر میکنید بازدیدکنندگان چندانی ندارید، هاست اشتراکی که ارزانترین گزینه است، انتخاب مناسبی به حساب میآید. نوعی از هاست که بین هاست اشتراکی و هاست اختصاصی قرار میگیرد؛ یعنی تعدادی از ویژگیهای هر دو را دارد.
اگر میخواهید تلاشهایتان در این زمینه به ثمر بنشیند، باید همیشه مراقب سئوی سایت فروشگاهی خود باشید، و آمارهای وبسایت خود در گوگل سرچ کنسول و گوگل آنالیتیکس را بررسی و تحلیل کنید. اگر دستهای وجود داشته باشد که محصولات زیادی در آن باشد، معمولا نمایش محصولات این دسته به صورت صفحهبندی شده خواهد بود. این صفحات بسیار مشابه هم خواهند بود و تنها تفاوتشان محصولاتی است که در آنها به نمایش در میآیند. دسترسی موتورهای جستجو به صفحاتی که با فیلتر کردن محصولات ایجاد میشوند را مسدود کنید. برای انجام این کار باید در فایل ربات robots.txt سایتتان، دستور Disallow به این صفحات بزنید و از بررسی این صفحات توسط گوگل جلوگیری کنید.
همین بلاگ باعث میشود موتورهای جستوجو شما را منبع معتبر و موثقی برای برخی کلمات کلیدی مرتبط با نیاز و علاقهٔ مخاطب در نظر بگیرد. به این ترتیب، رباتهای گوگل راحتتر در وبسایت شما میچرخند و کاربران هم راحتتر جابهجا میشود. درست مثل ساختن یک آسمانخراش بلند که قبل از بالارفتن تیرآهنها، باید پی آن را اصولی و درست آماده کرد. در یک فروشگاه اینترنتی مشتریان می توانند راجع به محصولاتی که از شما خریداری کرده اند نظر بگذارند. این نظرات برای مشتریان جدید بسیار با ارزش است.را که نحوه عملکرد شما را توضیح می دهد.
از اینرو، احتمال مواجهه روزانه، با مشکلات گوناگون در هنگام استفاده از موبایل نیز، بسیار بالا است. یک ایده هوشمندانه که میتوانید در طراحی سایت فروشگاه موبایل خود بکار بگیرید این است که بر روی سئوی کلمات مرتبط با مشکلات احتمالی استفاده از موبایل، کار کنید. معماری عمیق کاربر را برای زمان بیشتری روی سایت شما نگه میدارد، اما ریسک گیج و کلافه شدن او را بالا میبرد. معماری سطحی هم دسترسیهای سایت شما را سادهتر نگه میدارد و به صرفهجویی در بودجه خزش هم کمک میکند. بهتر است بر اساس نیازهای سایت خود و نوع مخاطب، ساختار مناسبی برای سایتتان بچینید. همه اینها، فرآیندهایی هستند که به پردازش و انتقال سریع دادهها توسط سرور دارند.
جستجوهای مرتبط گوگل در قسمت (Searches Related to) قرار دارند و مشابه ویژگی کاملکردن خودکار کلمات است با این تفاوت که پیشنهادات در انتهای صفحه نمایش داده شدهاند. مثلا شما با وارد کردن یکی از کلمات اصلی در kwfinder لیستی از کلمات مرتبط را دریافت خواهید کرد. برای مثال اگر به دنبال تولید محتوا و یا کسب رتبه برای کلمه «قهوه ساز» هستید باید کلمه قهوه ساز را در این ابزار وارد کنید. با اینکه هیچکس از اشتباه کردن در امان نیست و حتی بزرگترین شرکتها و فروشگاههای آنلاین هم دچار اشتباه میشوند، آگاهی از روشهای صحیح سئو فروشگاهی موجب میشود که تا حد زیادی از این اشتباهات جلوگیری شود. هر سایت فروشگاهی هویت خاص خود دارد؛ پس بهترین راه برای اعتبار بخشیدن به آن ایجاد تمایز نسبت به رقبا است.
اگر مخاطبان هدفتان در شبکههای اجتماعی ایرانی حضور و فعالیت دارند، روبیکا یکی از بهترین جاهایی است که برای آنها... «درآمد خوبی از فروش در کانال روبیکا به دست میآورم» یا «با تولید محتوا و تبلیغ در کانالم در روبیکا،... اگر میخواهید بلاگری را در شبکههای اجتماعی داخلی شروع کنید، روبیکا بهترین گزینهٔ شماست؛ چون هم محبوب است، هم امکانات... بهطور متوسط، تعداد بکلینکهای رتبهٔ اول ۳/۸ برابر سایر وبسایتها (رتبههای بعدی) است. کلمات کلیدی دمدراز و پرسشی را هم فراموش نکنید که گزینهٔ خوبی برای پستهای بلاگ به حساب میآیند.
مثلاً یک کمپین در اینستاگرام برای معرفی "محصول جدیدتان" میتواند تعامل کاربران را افزایش دهد و برندتان را بیشتر در معرض دید قرار دهد. ویدئوها علاوه بر جلب توجه کاربران، مدت زمان حضور آنها در سایت را افزایش میدهند، که این یکی از سیگنالهای مثبت برای سئو است. اگر محصولات شما جذابیت عمومی دارند و به دنبال مخاطبین بینالمللی هستید، حضور در مارکت پلیسهای بزرگ میتواند به شما امکان دسترسی به تعداد زیادی از مشتریان را در سراسر جهان بدهد. اگر محصولاتی دارید که در بازار رقابت زیادی دارند، فروش در مارکت پلیس میتواند به شما کمک کند تا به سرعت دسترسی به بازار وسیعتری پیدا کنید. موتورهای جستجو برای یافتن تصاویر و نتایج ان بخشی کاملا مجزا را در نظر گرفته اند. ربات های جستجو توانایی این را دارند که تصاویر ، متن درون عکس ها و زمینه را برای ارائه ارتباط خود نمایان کنند.
یکی از راه های افزایش ترافیک سایت فروشگاه آنلاین، سئو سایت فروشگاهی است. در ادامه آموزش سئو سایت فروشگاهی در سال 2024 و مزایای آن را بیان کرده ایم. این کار هم برای کاربران مفید است و هم به موتورهای جستجو کمک میکند که صفحات محصولات شما را بهتر بشناسند. برخلاف وب سایت های ساده تر ، وب سایت های تجارت الکترونیکی محصولی با تعداد زیادی ویژگی دارند. نمایش برخی از ویژگی های کلیدی در موتورهای جستجو گر ممکن است به شما کمک کند تا در رقابت بهتر دیده شوید.
اسکیما زبان نشانه گذاری است که به گوگل کمک می تواند تا یک محتوا را بهتر شناسایی و درک کند. اگر سایت شما وردپرسی است، می توانید بخش اسکیما افزونه یواست یا رنک مث را فعال کنید یا از افزونه مخصوص اسکیما استفاده کنید. اگر سایت شما وردپرسی است، حتما از افزونه های سئو معروفی مانند یوآست و رنک مث استفاده کنید. این افزونه ها به شما کمک می کنند تا اصول سئو را در نوشتن عنوان و توضیحات متا رعایت کنید. به جای کپیکردن توضیحات از سایتهای دیگر، یک داستان منحصربهفرد درباره محصول خود بنویسید. تصور کنید که مشتری با دیدن "کفش ورزشی نایک ایر" نهتنها درباره ظاهر بلکه از ویژگیهای آن مانند راحتی و ماندگاری آگاه شود.
از طرف دیگر این انتخاب هدف دیگری هم دارد و آن فراهم کردن امکان درک بهتر از محتوای صفحه برای موتورهای جستجو است (سئوی بهتر). تا اینجای کار کلمات کلیدی مهم برای سایت فروشگاهی خود را بدست آوردهاید و ساختار اطلاعاتی مناسب بدست آمده است. در بخش بعدی برخی نکات ضروری و مهم سئو محتوایی در سایتهای فروش آنلاین ارائه شده است. ساختار اطلاعاتی در واقع ترکیبی از دانش و هنر برای ارائه محتوای وبسایت به نحوی است که رضایت کاربران و موتورهای جستجو را به طور همزمان جلب کند. ساختار اطلاعاتی در اصل تقاطع حوزه تجربه کاربری و بهینه سازی موتورهای جستجو است که هم کاربران و هم موتورهای جستجو از ساختار اطلاعاتی طراحی شده بهره خواهند برد.
از طرف دیگر تعامل با کاربران به افزایش میزان بازدید از سایت کمک میکند. استفاده از کلمات کلیدی و نام برند در توضیحات متا کاربران را به کلیلک بر روی سایت ترغیب میکند. در واقع استفاده از تکنیکهای سئو سایت فروشگاهی به معنای اجاره مغازه در بهترین نقطه یک پاساژ است که در معرض دید تعداد قابل توجهی از افراد قرا گرفته میگیرد. یک وب سایت بدون بهینه سازی نرخ تبدیل مانند یک ماشین بدون چرخ است، مسافر را به جایی نمی برد. با بهینه سازی نرخ تبدیل مشتری، به احتمال زیاد برای رشد و موفقیت تجارت آنلاین خود سرمایه گذاری می کنید.
قبل از اینکه اصلاً وارد بحث سئو و تدوین استراتژی شویم، باید اول مقدمات و زیرساختها را مهیا کنیم. منظور از استراتژی سئو، همان برنامه و پلنی است که باید برای رسیدن به هدفی معین (مثلاً افزایش ترافیک ارگانیک سایت) بچینید و اقدامات لازم برای رسیدن به آن هدف را در این برنامه مشخص کنید. در وهله اول، باید بدانید که قیمت سئو وبسایت فروشگاه آنلاین به شرکت یا شخصی که این خدمات را برای سایت شما انجام میدهد، بستگی دارد. تاثیر تحقیق کلمه کلیدی به اندازهای است که علاوه بر تاثیر روی معماری سایت، بر سئوی فنی هم تاثیر میگذارند. امروزه آنلاین شاپهای بسیاری در پلتفرمهای مختلفی مانند اینستاگرام، تلگرام و… نیز مشغول به فعالیت هستند که این آنلاین شاپها در صورت داشتن سایت، برای افزایش فروش خود، نیاز به سئو کردن سایت دارند.
تکنیک هایی که در این قسمت گفته می شود را می توان برای سایت های مختلف به کار برد اما به کارگیری آنها در سایت های فروشگاهی معجزه می کند. در مرحله بعد باید عناوین و توضیحاتی را برای محصولات و دسته بندی های خود بنویسیم. بله شما می توانید از متن بازاریابی وب سایت های تأمین کننده استفاده کنید، اما باید بدانید که مشتریان و SEO محتوای اصلی و یونیک را دوست داشته و اگر شما این کار را بکنید، از شما تشکر خواهند کرد. در این دو نوع معماری با تقسیم یکسان آتوریتی بین صفحات دسته بندی، دسته بندی فرعی یا زیر دسته ها و محصولات به کسب رتبه صفحات در گوگل و بررسی و ایندکس آنها کمک می کنیم . در ضمن با این نوع معماری، کاربران هم احساس راحتی بیشتری با سایت شما دارند و به راحتی می توانند محصول مورد نظر خودشان را پیدا کنند. یعنی در مورد دسته بندی های اصلی و دسته بندی های فرعی خود زیاده روی نکنید.
حالا سوال پیش می آید که در سئوی سایت فروشگاهی چه کارهایی را باید انجام داد در ادامه با اقدامات این امر صحبت می کنیم. سئوی تجارت الکترونیک یا همان سئوی فروشگاهی می تواند بهترین راه برای انجام این کارها باشد. در این محتوا شما تمام موارد مربوط به سئو سایت به شما توضیح داده خواهد شد. در فضای بسیار رقابتی فروشگاهی، توصیف های مناسب و جذاب از محصول به شما مزیت چشمگیری می دهند. اگر رقبای شما به این جنبه از حضور آنلاین خود بی توجهی کنند، می توانید از غفلت آنها بهره برداری کرده و مشتریان بیشتری را به فروشگاه خود جذب کنید. شما می توانید از اسکیماهای مرتبط برای سئو فروشگاه اینترنتی (مانند محصول، پیشنهاد و بررسی) شروع کنید.
با پیروی از این مراحل، میتوانید سئوی سایت فروشگاهی خود را بهبود بخشیده و در نتیجه به موفقیت بیشتری در دنیای آنلاین دست یابید. اگر به فکر افزایش فروش و ارتقا برند خود هستید و میخواهید در بین رقبای حوزه فعالیت خود قرار بگیرید نیاز است که به طور جدی سئو فروشگاه را برای سایت خود در نظر بگیرید. چرا که سئو باعث می شود مشتریان بالقوه از سایت شما دیدن کنند و خرید از شما افزایش یابد. ما به شما کمک میکنیم تا از طریق ایمیل مارکتینگ، فروش بیشتری داشته و مشتریان وفادار خود را حفظ کنید. بهعنوان یک شرکت معتبر سئوی فروشگاهی، ما ایمیلهای شخصیسازیشدهای را بر اساس علاقه و خریدهای مشتریان ایجاد میکنیم. متخصصان سئوی ما ایمیلهای واکنشگرا و با طراحی جذاب ایجاد کرده، کمپینهای ایمیلی شما را آزمایش میکنند و ارتباط با مشتریان وفادارتان را حفظ میکنند.
اگر در زمینه معماری سایت خودتان با مشکل مواجه شده اید، حتماً از مشاوره سئو و مشورت با یک کارشناس سئو بهره مند شوید. چرا که شما ممکن است با حذف یا ایجاد صفحات جدید یا حتی ریدایرکت نادرست آنها، به سئو سایت خودتان آسیب وارد کنید. مطمئن شوید هر پست بلاگ برای یک کلمه کلیدی بهینه شده باشد و هرجایی که توانستید، به محصولات خود لینک دهید. بهتر است محصول را بهعنوان راهحل ارائه کنید تا مخاطب به دیدن و خریدن آن ترغیب شود. برای رفع این مشکل، میتوانید یک وبلاگ قوی برای سایتتان ایجاد کنید و توضیحات کامل در صفحهٔ محصول ارائه دهید. از طرفی، نباید پس از اضافهکردن دستهبندی محصول جدید، ساختار را هم دوباره از اول بچینید.
مثلا وقتی سایتی مانتو شلوار اداری میفروشد، میتواند با تولید محتواهایی مثل "طریقه صحیح شستشوی مانتو شلوار اداری"، کاربران جدیدی را به سایت خود جذب کند. از طرف دیگر، سایتهای دیگر مانند سایتهای خبری، آموزشی یا شرکتی، اهداف متفاوتی دارند و به همین دلیل ساختار و محتوای آنها نیز متفاوت است. این سایتها ممکن است بر روی تولید محتوای آموزشی، خبری یا معرفی خدمات تمرکز کنند و ساختار آنها نیز به گونهای طراحی شود که این نوع محتوا را به بهترین شکل به کاربران ارائه دهد. در این مرحله، باید صفحه های سایتتان را از منظرهای مختلف بهینه سازی کنید. مثلا تیترها، url، سئو عکس، محتواها، عنوان صفحه، دیسکریپشن و سایر قسمت هایی که موتور جستجو آنها را به عنوان بخشی از محتوای داخل صفحه میشناسند.
به گوگل می گوید که هر چند وقت یک بار در کدام بخشها به روزرسانی انجام میشود و به ایندکس مجدد نیاز دارند و در نهایت اولویت صفحات نسبت به یکدیگر را نیز تعیین میکند. بعد از این که ساختار موردنظر را طراحی کردید، نوبت به پیادهسازی آن و معرفی ساختار به گوگل از طریق سایتمپ یا نقشه سایت میرسد. در مقابل، اهداف سئو در سایر سایتها متنوعتر است و ممکن است شامل افزایش آگاهی از برند، جذب لید (Lead Generation)، ارائه اطلاعات و… باشد. برای حل مشکل صفحات تکراری و جلوگیری از جریمه شدن سایت خودتان توسط الگوریتم پاندا گوگل، توصیه می کنیم از تولید محتوا منحصر به فرد و استفاده از تگ های کنونیکال (Canonical Tags) کمک بگیرید. به عنوان یک مالک سایت اینترنتی، ممکن است وسوسه شوید که در محتوا صرفه جویی کنید یا ممکن است توضیحات محصول را محتوای کافی در نظر بگیرید.
ما ادعا نمی کنیم که بهترین هستیم اما افتخار می کنیم که با بهترین ها کار می کنیم. در ضمن به اعتقاد خیلی از برنامه نویسان، Https بودن سایت می تواند در سئو سایت فروشگاهی بسیار مفید و کاربردی بوده و باعث جلب اعتماد کاربران شود. علاوه بر صفحات محصول و دسته بندی، شما باید یک صفحه درباره ما و صفحه تماس با ما در سایت خود داشته باشید. این صفحات به خریداران و موتورهای جستجو اطلاع می دهند که شما معتبر و قابل اعتماد هستید، بنابراین این صفحات را نادیده نگیرید. تعداد محصولات فروشگاه های اینترنتی به مرور زمان زیاد خواهد شد؛ برخی از این محصولات هر کدام رنگ و مدل مختلفی دارند که باید برای هر یک از آنها صفحات و URL های متفاوتی ایجاد شود.
می توانید از نحوه کارکردن محصول، تست آن و یا کاربردهای دیگر محصول ویدیو تهیه کنید. استفاده از کلمات کلیدی مرتبط با صفحه در عنوان و توضیحات متا، این اطمینان را به گوگل و مشتری می دهد که این صفحه دقیقا به همین موضوع سرچ شده پرداخته است. استفاده از کلماتی مثل بهترین، ارزان ترین، ارسال رایگان، فروش فوق العاده و .. زمانی ، کلمات کلیدی دنباله دار تأثیر قابل توجهی در جستجو داشتند ، اما با الگوریتم RankBrain ، موتورهای جستجو هوشمندتر از قبل شدند. این خدمات به بهبود تجربه کاربری، افزایش فروش و جلب اعتماد مشتریان کمک می کند. – وبلاگ یا بخش مقالاتی در سایت ایجاد کنید که به سوالات مشتریان پاسخ دهد و مشکلات آنها را حل کند.
برخی از وب مستران اعتقاد دارند که 3 الی 4 درصد حجم محتوا را باید کلمات کلیدی تشکیل دهد. اما ما به شما می گوییم که به موضوع محتوای خود نگاه کنید و به جای تکرار کلمات کلیدی، از کلمات کلیدی lsi یا مترادف استفاده کنید. یکی دیگر از روش های یافتن مشکلات سرعت سایت، استفاده از gtmetrix است. این ابزار رایگان بوده و ضمن بیان مشکلات سایت، راه حل رفع آن را نیز به شما میدهد، برای آموزش نحوه کار با جی متریکس به مطلب آموزش افزایش سرعت سایت وردپرس با GTmetrix مراجعه کنید. اگر فروشگاه اینترنتی شما بر پایه وردپرس میباشد، از افزونه های افزایش سرعت مانند توتال کش و افزونه موشک وردپرس استفاده کنید. تصاویر، بخش عمده ای از محتوای کسب و کار اینترنتی را پوشش می دهد و تاثیر تصاویر بر روی سئو بر هیچ کس پوشیده نیست.
حالا که این مطلب را خواندهاید، تا حد زیادی از زیر و بم سئو مطلع شدهاید. پس پیشنهاد میکنیم یک قدم فراتر بروید و برای این که پرچم سایتتان را همیشه در قلههای گوگل نگه دارید، دوره سئوی آکادمی نوین را ببینید. در این دوره رمز و رازهای بسیار بیشتر و تخصصیتری را برای آن دسته از افرادی افشا کردهایم که عزمشان را برای فتح کردن قلههای گوگل جزم کردهاند. حتی تبلیغات در گوگل نیز به دلیل هزینه و محدودیت بالا، کارایی مورد انتظار را ندارد پس برای یک سئو سایت فروشگاهی در ایران شرایط متفاوت است. آنها نمونهای از افراد جامعه هستند که میتوانید به کمک آنها موارد مهم و مورد توجه مشتریان را شناسایی کنید.
بیشتر روش های گفته شده برای سئو سایت فروشگاهی را خودتان می توانید انجام دهید. اما اگر وقت کافی ندارید و یا میخواهید اصولی تر سایت فروشگاهی خود را بهینه و سئو کنید، از مشاوره رایگان سئو کمک بگیرید. شرکت های زیادی وجود دارند که خدمات سئو سایت را به شما ارائه میدهند و در بهبود رتبه سایت به شما کمک میکنند. شرکت وب پویا، دارای تیم تخصصی سئو، در زمینه سئو و بهینه سازی فروشگاه شما، به شما کمک میکند. با کسب رتبه اول می توان فروش اینترنتی را با شناسایی برخی از کلمات حوزه کاری خود بدست آورد.
شاید این آمار شما را به این فکر بیندازد که پس چرا باید زمان و منابع خود را صرف بهینهسازی سئو کنیم؟ برای رسیدن به پاسخ این پرسش با ما همراه باشید. در برخی موارد، ممکن است تا یک سال طول بکشد تا بهبودهای مداوم از سئو مشاهده شود. سئو یک راهحل فوری نیست و برای دیدن بهبود در رتبهبندیها و ترافیک نیاز به زمان و تلاش دارد. اسنیپت، همان بخش کوچکی از اطلاعات یک صفحه است که در نتایج جستوجوی گوگل نمایش داده میشود و معمولاً شامل عنوان و توضیحات کوتاهی است. یک نقشه سایت خوب مواردی که باید ایندکس شوند را به گوگل معرفی میکند. صفحاتی که وجود دارند اما ضرورتی ندارد که بررسی شوند را لیست میکند.
روشی که شما در صورت استفاده از آن، میتوانید مستقیما هزینههای تبلیغاتی خود را کاهش دهید. یعنی به جای اینکه بابت اجاره یک بیلبورد هزینه کنید، مستقیما روی کاربرانی تمرکز میکنید که قصد خرید محصولات شما را دارند. مسلما شانس دیده شدن محصولات فروشگاه دوست شما به دلیل نزدیکی به در ورودی پاساژ بیشتر است و هر چقدر محصولات این فروشگاه توسط افراد دیده شود، شانس ورود مشتریان و در نهایت تبدیل افراد به خریدار بیشتر میشود. به علت تعداد بالای محصول و کار زیادی که این وبسایتها نیاز دارند، بهترین پلن برای آنها پلن VIP است. اما ما پیشنهاد میکنیم در 6 ماه ابتدایی از پلن حرفهای استفاده کنند و پس از آن به سراغ پلن VIP بروند.
هر کاربری با یک هدف خاص و مشخصی از گوگل استفاده میکند؛ مثلاً برخی دنبال کسب اطلاعاتاند و برخی دیگر هم میخواهند محصولی بخرند. سئو خارجی زمانی نتیجه می دهد که نکاتی که در ادامه بیان کرده ایم را رعایت کنید. طبق تصویر زیر می توانید نمونه های بیشتری از کلمات کلیدی مرتبط را پیدا کرده و از آن استفاده کنید. همچنین با کلیک روی هر یک از این کلمات، باز هم نمونه های بیشتری به شما پیشنهاد خواهد شد. محصولات، مقالات و ویدئوهای خود را در پلتفرمهای اجتماعی به اشتراک بگذارید و از کاربران بخواهید که نظرات خود را بنویسند.
برای سئو فروشگاه اینترنتی معمولاً بر روی ویژگی های محصول تمرکز کنید، اما مهم است که مزایای محصول را نیز در پاسخ به نیازهای مخاطب برجسته نمایید. صفحه محصول شما باید بر روی مواد ملایم آن تأکید کند و نظرات مشتریان با انواع پوست مشابه را نمایش دهد. علاوه بر این محتوای شما، باید به شکایات رایج مانند آلرژی ها یا تحریکات نیز پاسخ دهد. شناخت نیازها، ترجیحات و مشکلات مخاطبان هدف، این امکان را می دهد که محتوایی ایجاد کنید که با آنها ارتباط برقرار کند. با نگارش محتوای مناسب به اعتراضات و نگرانی های مخاطبان خود در داخل صفحه محصول پاسخ دهید. همچنین، به گونه ای بنویسید که مخاطبان بتوانند با آن ارتباط برقرار کنند.
این مقاله شامل آمار و مثالهایی از موفقیت و شکست برندهای مختلف در اجرای این اصول است. برای برخی از وب سایت های فروشگاهی، نوشتن محتوای منحصر به فرد برای سئو فروشگاه اینترنتی می تواند وظیفه ای بزرگ باشد. استفاده از ابزارهایی مانند ChatGPT می تواند به تسریع فرآیند تولید محتوای جذاب و صرفه جویی در هزینه ها کمک کند. به عنوان مثال کاربر میتواند محصولات مورد نظرش را به ترتیب قیمت مرتب کند تا بتواند راحتتر انتخاب کند. اما اگر این قابلیت به درستی در سایت پیادهسازی نشود میتواند آسیبهایی به سئو فروشگاهی وارد کند. در اغلب سایتهای فروشگاهی محتوای بدنه در بالا یا پایین محصولات قرار دارد.
سالها پیش گوگل به کارگیری این پروتکل را در تمام بخشهای سایتهای مختلف شروع کرد. پیادهسازی کل سایت در این پروتکل نقش نسبتا ناچیزی در الگوریتم گوگل دارد. بنابراین با اینکه تا حدی برای سایت مفید است، اما نمیتواند تفاوت عمدهای در سئو فروشگاهی سایت شما ایجاد کند. علاوه بر تاثیراتی که استفاده از ویدیو در افزایش نرخ تبدیل دارد، استفاده از ویدیو میتواند به شما در بهبود رتبه در نتایج جستجو کمک کند. آنچه در این مطلب گفتیم فقط چشمهای از اقیانوس وسیع و جذاب شگفتیهای سئو سایت فروشگاهی بود.
یک سرور به چندین بخش تقسیم میشود و هر بخش در اختیار یک سایت قرار میگیرد. در مطلب " آنالیز سایت رقیب " به شما یاد داده ایم که چطور رقبای سایتتان را تحلیل کنید.
این ترافیک باعث میشود که بازدیدکنندگان بیشتری به سایت شما مراجعه کنند و احتمال خرید آنها افزایش یابد. محصولات سایت اینترنتی باید براساس کلمات کلیدی و عبارات سرچ شده توسط مخاطبان هدف سئو شوند تا مخاطب به راحتی محصولات شما را پیدا کند. در دنیای امروز که بازاریابی دیجیتال حرف اول را میزند، اهمیت سئو سایت فروشگاهی زمانی درک میشود که بدانیم نزدیک به 50% ترافیک فروشگاههای اینترنتی از گوگل است. برای موفقیت در سئو فروشگاه اینترنتی علاوه بر برنامهریزی حرفه ای باید کاملا با مشتریانمان آشنایی داشته باشیم. ویکی پدیا هم جزو آن وب سایت های محبوب برای یافتن کلمات کلیدی مرتبط با محصول و دسته بندی های سایت فروشگاهی شما است. همانطور که می دانید هدف از سئو فروشگاه اینترنتی افزایش مشتری و فروش محصولات است.
بهینه سازی و سئو سایت فروشگاهی هم بدون داشتن برنامه، انداختن تیری در تاریکی است!. رقبای شما که رتبهی بالاتری در موتورهای جستجو دارند؛ بهترین راهنمای شما در عملکرد بهتر هستند. حتی برای انتخاب کلمات کلیدی نیز میتوانید از این سایتها ایده بگیرید. متون بهینهشده با اصول سئو، لینکسازی، تگها و متاتگها، تصاویر و ساختار مناسب، بهترین ابزار برای بهبود وضعیت سایت هستند و در مقایسه با دیگر استراتژیها، بسیار کارآمد و مقرون بهصرفهاند. در ادامه با انواع خدمات سئو که میتواند به بهینهسازی سایتهای فروشگاهی کمک کند آشنا خواهید شد. تمامی برندهای معتبر و مطرح اهمیت این موضوع را درک کرده و برای افزایش بازدهی کسبوکار خود به بهترین شرکتهای سئو روی میآورند، تا از تخصص و تجربه آنها در بهینهسازی سایتهایشان بهرهمند شوند.
زمانی که این محصولات افزایش پیدا کند، تعداد این صفحات نیز بیشتر شده و مدیریت و رسیدگی به محتواهای آنها نیز سخت خواهد شد. در نتیجه شما یک سایت فروشگاهی با تعداد بسیار زیادی از صفحات بلا استفاده و به اصطلاح زامبی پیج خواهید داشت. اما این را هم باید در نظر بگیرید که نباید یک آدرس چندین کلمه کلیدی را در بربگیرد. برخی تا 7 کلمه را نیز مجاز می دانند، اما بهترین راه، استفاده کمتر همه کلمات کلیدی در یک صفحه است. سعی کنید به جای استفاده از چندین کلمه کلیدی در یک صفحه، از پر جستجو ترین آنها چندین بار استفاده کنید.
خرید دوره آموزش سئو کلاه خاکستری