همه چیزهایی که درباره ورق گالوانیزه یاد گرفتم از Potus یاد گرفتم ورق گالوانیزه

با این وجود قیمت روز ورق گالوانیزه پایین تر از نوع رنگی در نظر گرفته می شوند؛ زیرا علاوه بر مراحل مربوط به نور

توسط مدیر سایت در 16 اسفند 1402

با این وجود قیمت روز ورق گالوانیزه پایین تر از نوع رنگی در نظر گرفته می شوند؛ زیرا علاوه بر مراحل مربوط به نورد گرم، طی چندین مرحله رنگ آمیزی تولید خواهند شد. در تأثیرات عوامل ذکر شده در بالا بر روی نرخ محصولات گالوانیزه شکی نیست، اما توجه داشته باشید قیمت روز ورق گالوانیزه بسته به ابعاد سفارشی و میزان عرضه و تقاضای این محصول نیز دارد. گفتنی است پوشش ورق گالوانیزه با روش الکتروپلات هم انجام میشود که به تناسب هر روش این محصول فولادی دوام، ضخامت و ظاهر متفاوتی به دست میآورد. استفاده از شیت های با ضخامت 7/0 میلی متر برای مصارف و قطعات خودرو مناسب بوده و بیشتر برای شاسی و بدنه اتومبیل از آن استفاده می شود. فرآیند تمیز کردن: ورق فولادی در یک وان قلیایی تمیز میشود و برای چربی زدایی اولیه شست و شو داده میشود تا اکسیدهای سطح آن کاهش یابد و چسبندگی مناسب برای پوشش فراهم شود. به طور مثال شیت های گالوانیزه 6 متری بسیار کاربرد داشته و هنگامی که میزان تقاضا برای یک محصول افزایش یابد، نرخ آن نیز افزایش می یابد.

همان طور که اشاره کردیم برای جلوگیری از زنگ زدگی و خوردگی فولاد، آن را گالوانیزه می کنند تا علاوه بر افزایش مقاومت، زیبایی ظاهری آن در مقایسه با ورق های سیاه افزایش یابد. در بازار ورق گالوانیزه رول فولاد مبارکه اصفهان با نامهای ورق گالوانیزه اصفهان، ورق گالوانیزه فولاد مبارکه، ورق گالوانیزه فولاد، ورق اصفهان و ورق سفید اصفهان شناخته می شود . در این میان، کارخانه تولید ورق گالوانیزه اصفهان از برترین سازندگان ورق است. از بین روشهای مذکور، فرایند گالوانیزه گرم و الکتروگالوانیزه در مقیاس بزرگ انجام میشود در حالیکه روش Sherardizing به مقیاس و قطعات کوچک محدود است. آهن یک برای ارائه بهترین خدمات به مشتریان، فرایند خرید انواع مقاطع فلزی را به صورت کاملا آنلاین در نظر گرفته است. اشاره کرد. به دلیل تحقیقات گسترده برای این منظور این فرایند یک روند کنترل شده دارد. او نام این فرآیند را با توجه به تاثیراتی که از تحقیقات دانشمند ایتالیایی، لوییجی گالوانی گرفت بود، گالوانیزه کردن (Galvanizing) گذاشت. نام دیگر این دانهها، اسپانگل میباشد.

از پوشش دهی شیت های سرد به وسیله حوضچه های حاوی فلز روی، فرآیند گالوانیزاسیون انجام شده و شیت های گالوانیزه به وجود می آیند؛ در نتیجه از مهم ترین عوامل مؤثر بر هزینه تولید محصولات گالوانیزه، قیمت ورق روغنی را می توان نام برد. همان طور که می دانید اولین محصولی که از شمش های فولادی تولید می شود، ورق سیاه است که از طریق فرآیند نورد گرم به دست می آید و به علت داشتن گرید های مختلف از جمله ST37 و ST52 کاربردهای زیادی را در مصارف معمولی و صنعتی به خود اختصاص می دهد. این محصول نیز از جمله شیت های پر کاربرد است و در همان کاربرد های ورق 50 استفاده می شود. همان طور که می دانید از فرآیند نورد سرد ورق های روغنی به وجود می آیند که دارای از ظاهر و مقاومت زیادی برخوردار می باشند. همچنین محصولات گالوانیزه با توجه به مزیت هایی که دارند، نرخ روزانه آن ها مقرون به صرفه می باشد.

نرخ این محصول جدا از عرض آن که ثابت است، بسته به پوشش روی و دیگر عوامل اثرگذار بر نرخ محصولات گالوانیزه داشته و بیشتر به صورت کیلویی محاسبه می شود. به این ترتیب مشاهده میشود، استفاده از این محصول کاربردهای فراوانی دارد؛ چرا که استفاده از این ورقها به علت مقاومت بالا و طول عمر آن و نیز هزینه کمتر بسیار مقرون به صرفه است و موجب صرفهجویی در هزینه ها میشود. محدودیت در تولید داخل موجب شده بخشی از این نیاز از طریق ورقهای وارداتی تأمین شود. ویژگی ها و قابلیت ها و تفاوت ورق فولادی سیاه و ورق های گالوانیزه موجب شده که هر کدام بر پایه کارایی شان در صنعت مورد استفاده قرار می گیرند. به طور کلی ضخامت های 1 تا 6 میلی متر برای صنایع برق و الکترونیک به کار می روند، اما هر کدام برای یک سری از سیم ها و قطعات استفاده می شوند. می باشد که هر کدام مشخصات و در نتیجه استفاده های متفاوتی دارند. با توجه به این که این ورقها در سه نوع آلومینیومی، آهنی و استیل تولید میشوند، پس هنگام محاسبه باید به جنس ورق به علت اختلاف چگالی توجه ویژه نمود.  C ontent has be᠎en created ​by G SA Conte nt Generator DEMO.

فروش این محصولات به دو صورت رول و شیت بوده و در صورت نیاز به خدماتی مانند برشکاری یا جوشکاری کافی است در هنگام ثبت سفارش درخواست خود را به کارشناس فروش شرکت اعلام نمایید تا در فاکتور نهایی ثبت و انجام گردد. کاربردهای این شیت ها بسیار متنوع هستند و ما تنها چند مورد از آن ها را بیان می کنیم تا با گستردگی استفاده از این فلزات آشنا شوید. در مورد انواع ورق گالوانیزه و اطمینان از ابعاد و هندسه آن میتوان به جدول وزن ورق گالوانیزه رجوع کرد. این محصول کاربرد گستردهای در صنایع دارد که از جمله آنها میتوان به ساخت انواع مخازن، تابلوهای برق، بدنه سالنهای بزرگ، کانالهای خنک کننده و کابینتهای آشپزخانه اشاره کرد. انعطاف پذیری این محصول هم در دستگاه رول فرمینگ هم با روش های خم کاری برای تجهیزات مخصوص صنایعی که ذکر شد امکان پذیر می باشد. همچنین خدماتی شامل مشاوره خرید، محاسبه حجم سفارش مورد نیاز، نرخ گذاری، بازرسی و نظارت کیفی، آزمون و گواهی فنی و خدماتی مانند نواربری یا رشته بری، پانچ یا سوراخ کاری و فرمینگ به مشتریان ارائه می گردد. این ورقها در صنعت خودروسازی به منظور ساخت قطعات و بدنه خودروها مورد استفاده قرار میگیرند.

در روش الکتروگالوانیزه، فلز پایه به عنوان کاتد و یک آند فلزی (معمولاً سرب) در محلول الکترولیت قرار میگیرد. شیت های فولادی به دلیل قرار گرفتن در حوضچه های مذاب حاوی فلز روی در بالا و فلز سرب در پایین گالوانیزه می شوند. مزیت های شیت های گالوانیزه بسیار زیاد بوده و به همین علت تقاضا برای خرید آن زیاد است، اما بهترین شیت گالوانیزه در کارخانه فولاد مبارکه اصفهان تولید می شود که معتبرترین و برترین مجتمع فولاد در کشور و خاورمیانه به شمار می آید. بیشترین کاربرد ورق گالوانیزه اصفهان برای سقف سوله ها، دیواره انبارها، سقف های شیروانی و نمای ساختمان می باشد. کاربرد این محصولات فولادی بسیار وسیع بوده و در صنایع مختلف استفاده می شود. همچنین، بازرسی و معاینه فنی ورق های گالوانیز شده، بسیار ساده تر از سایر ورق هاست؛ در نتیجه، اعتبار فنی این محصولات بیشتر از سایر ورق های فولادی می شود.

در زمان خرید، در کنار فاکتور قیمت به استانداردهای جهانی به کار رفته در ساخت این لوله ها، نیاز سازه تان، کیفیت ساخت، ابعاد و اعتبار برند سازنده توجه کنید. همچنین توجه کنید که هیچ وقت بیشتر از 4 ساعت به صورت متوالی به جوشکاری ورق گالوانیزه مشغول نشوید. قیمت ورق گالوانیزه 3 میل بسته به کاربردی که دارد متفاوت است. به همین دلیل حساب کردن وزن انواع ورقهای گالوانیزه از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. گالوانیزه کردن ورق ها به دو صورت انجام می شود که بر کیفیت و وزن ورق تاثیر زیادی دارد. ورق های گالوانیزه محصولاتی ثانوی می باشند که در واقع از شیت های سیاه یا گرم به وجود می آیند؛ در نتیجه قیمت ورق گرم از عواملی است که پیش از خرید ورق گالوانیزه باید به آن توجه کنید. در ابتدا برای مقایسه ورق های سیاه و ورق های گالوانیزه بهتر است با تعاریف آنها آشنا شویم. نماد ZF: نشانگر ناخالصی پوشش گالوانیزه با درصدی آهن است. از مهم ترین موارد تأثیر گذار بر نرخ ورق گالوانیزه وضعیت بورس و شمش فولادی می باشد؛ به صورتی که هر چه میزان عرضه ورق گالوانیزه در جداول بورس کالا بیشتر باشد، نرخ آن بالاتر می رود. 1. صنایع ساختمانی: قیمت ورق شیروانی رنگی در صنعت ساختمانی تأثیر زیادی دارد زیرا این نوع ورق اغلب در سقفها، دیوارها، دربها و پوششهای خارجی ساختمانها استفاده میشود.



منبع
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن